Opony
30.06.2023

Ultra Contact NXT to najbardziej zrównoważona opona do samochodów osobowych w historii marki Continental, a być może nawet najbardziej zrównoważona opona w historii produktów gumowych. Po pierwsze, jest trwała, a więc wystarczy na długo. Po drugie, jest wyjątkowo mocna, a więc ryzyko, że ulegnie uszkodzeniu z powodu np. najechania na nierówność drogi, jest mniejsze niż w przypadku wielu innych modeli opon. Po trzecie, w znacznym stopniu jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu. Wreszcie, wśród surowców użytych do produkcji opony Continental UltraContact NXT znaczny udział mają materiały odnawialne pochodzące ze zrównoważonych źródeł. 

Jedna opona, wiele unikalnych technologii

Wśród materiałów pochodzących z recyklingu domyślnym surowcem jest recyklingowana stal służąca do produkcji opasania opony. Do produkcji opony UltraContact NXT używana jest również guma pozyskana ze zużytych opon. W nowej oponie Continental zastosowano także technologię ContiReTex polegającą na wykorzystaniu w produkcji opony przędzy poliestrowej pochodzącej z przetworzenia zużytych butelek PET.

Jeśli chodzi o produkty odnawialne wykorzystywane przez Continental w produkcji opon, to są to: krzemionka uzyskana z łusek ryżowych (jest to odpad rolniczy), naturalne żywice oraz dodatki pochodzenia roślinnego, a także naturalny kauczuk pochodzący z kontrolowanych, zrównoważonych źródeł. Naturalny kauczuk jest wciąż niezbędny – zapewnia najwyższą wydajność oraz trwałość opony. 

W oponach UltraContact NXT udział materiałów z recyklingu i ze zrównoważonych źródeł sięga w sumie 65 proc. Są to – warto podkreślić – materiały odnawialne, przetworzone i certyfikowane według standardu ISCC PLUS. Certyfikat ten pozwala na stwierdzenie źródła pochodzenia produktów i potwierdza, że ich dostawcy spełniają odpowiednie normy środowiskowe i społeczne).

Opona eko – znaczy gorsza na drodze? Nie – jest wręcz przeciwnie

Nowa opona Continental jest nie tylko zrównoważonym, lecz także jednym z najbardziej przyjaznych środowisku produktów oponiarskich. To także opona zapewniająca bardzo dobre właściwości jezdne. Spełnia ona jednocześnie maksymalne wymagania etykiety UE dotyczące opon. Wszystkie 19 dostępnych rozmiarów mają najwyższą możliwą ocenę („A”) zarówno w zakresie oporu toczenia, jak i hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego.

19 rozmiarów, także do samochodów na prąd

Nowa, zrównoważona opona UltraContact NXT będzie dostępna w 19 rozmiarach, zastępując dotychczas oferowane opony UltraContact. Poza tym, że na nowej oponie znajdziemy napis „Contains recycled materials” potwierdzający zastosowanie materiałów pochodzących z recyklingu, na boku nowej opony pojawi się także logo „EV Compatible”. Oznacza to, że opona została opracowana także pod kątem zastosowania w samochodach elektrycznych. Wśród dostępnych rozmiarów UltraContact NXT będą takie, które pasują do wielu popularnych modeli elektryków, m.in. Kia Niro, Volkswagen ID.3, Mercedes-Benz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, Volkswagen Golf 8 czy Audi A3. Oczywiście oponę tę można stosować również w autach spalinowych.

Decydując się na kupno opon Continental UltraContact NXT, możemy spodziewać się, że zostaną one z nami na długo z racji tego, iż są to opony o podwyższonej trwałości.

Ta cecha sprawia, że są to opony idealne do zastosowania także w samochodach oferowanych w wynajmie krótkoterminowym, które pokonują znaczne przebiegi w warunkach –¬ biorąc pod uwagę dobrostan ogumienia – nierzadko dalekich od optymalnych.