Prawidłowa odpowiedź:
„Prawdziwe” opony całoroczne mają wytłoczony na boku symbol 3PMSF (symbol śnieżynki na tle górskich szczytów), który potwierdza, że opona spełnia wymagania stawiane oponom zimowym. Z formalnego punktu widzenia opony całoroczne to opony zimowe, które jednak dostosowane są do jazdy latem.
Prawidłowa odpowiedź:
Jakkolwiek z reguły możliwe jest wykorzystanie tzw. zamienników opon o oryginalnym rozmiarze – opon ciut węższych lub nieznacznie szerszych, czemu towarzyszy korekta profilu opony, to jednak, jeśli chodzi o średnicę osadzenia opony, musi być ona w stu procentach zgodna ze średnicą obręczy (felg).
Prawidłowa odpowiedź:
Najczęściej stosowanym symbolem mówiącym o tym, że opona ma zwiększoną nośność w porównaniu do zwykłej opony o tym samym rozmiarze, jest XL. Indeks HL oznacza jednak dalsze zwiększenie nośności (o ok. 10 proc. w porównaniu do opony XL). Konieczność wprowadzenia nowego standardu wynika z faktu, iż na rynku jest coraz więcej bardzo ciężkich aut, m.in. elektrycznych i hybrydowych, wymagających zastosowania opon o większej nośności.
Prawidłowa odpowiedź:
Co do zasady ciśnienie powietrza w oponach powinno być dostosowane do modelu auta i jego obciążenia – informację o optymalnym ciśnieniu znajdziemy z reguły na wlepce pod klapką wlewu paliwa albo np. umieszczonej na słupku. Producenci aut, co do zasady, różnicują optymalne ciśnienie w zależności od rozmiaru ogumienia, ale nie od typu opon (letnie/zimowe).
Prawidłowa odpowiedź:
Technologia ContiRe.Tex polega na wykorzystaniu wysokowydajnych włókien poliestrowych wzmacniających konstrukcję opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska. Rozwiązanie to umożliwia recykling od dziewięciu do piętnastu plastikowych butelek na każdą oponę, w zależności od jej rozmiaru. Continental dąży do osiągnięcia w pełni cyrkularnej produkcji opon do 2050 roku.
Prawidłowa odpowiedź:
Łącznie sześć zespołów (INEOS Grenadiers, Movistar Team, Bahrain Victorious, Intermarché-Circus-Wanty, UAE Team Emirates oraz Groupama-FDJ) rywalizowało w tegorocznym Tour de France na ogumieniu Continental Grand Prix 5000 S Tubeless Ready. W sumie 8 z 21 etapów zostało wygranych przez kolarzy korzystających z opon Continental.
Prawidłowa odpowiedź:
Jeśli ciśnienie w oponie jest o 0,4 bara za niskie, spowoduje to skrócenie żywotności opony o 30 proc. przy jednoczesnym wzroście zużycia paliwa o 2 proc.
Prawidłowa odpowiedź:
Nieużywane opony powinny być przechowywane w pozycji stojącej; kompletne koła mogą natomiast leżeć jedno na drugim. Ważne jest, aby nieużywane opony były przechowywane w suchym pomieszczeniu, aby nie były narażone na kontakt z olejami i innymi substancjami chemicznymi, źródłami ciepła, itp. Opony nie powinny być narażone na stałe działanie światła słonecznego. Z tych przyczyn dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z przechowalni opon. Opony przechowywane w złych warunkach tracą swoje właściwości, a ułożone niedbale „w stercie” mogą ulec trwałemu odkształceniu.
Prawidłowa odpowiedź:
Symbol 3PMSF, tzw. symbol alpejski, stosowany w UE od 2012 roku, przesądza o tym, że mamy do czynienia z oponą zimową. Opona z tym symbolem wytłoczonym na bocznej ściance traktowana jest – formalnie – jako zimowa i spełnia wymagania odnośnie ogumienia stawiane w niektórych krajach (regionach) w okresie zimowym. Symbol ten można znaleźć także w oznaczeniach opon całorocznych i również oznacza on, że opona spełnia wymagania stawiane prze ogumieniem zimowym.
Prawidłowa odpowiedź:
Ciśnienie powietrza naturalnie spada w czasie eksploatacji, spadek ciśnienia w kołach rzędu 0,1-0,2 bara na miesiąc można uznać za naturalny. W tej sytuacji sprawdzanie ciśnienia w oponach raz w miesiącu to minimum zalecanej staranności. Warto unikać za wszelką cenę jazdy na niedopompowanych oponach, gdyż wiąże się to ze znaczącym przyspieszeniem ich zużycia.