Prawidłowa odpowiedź:
Symbol 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake – ang. śnieżynka na tle trzech górskich szczytów) oznacza, że opona spełnia co najmniej minimalne wymagania stawiane oponom zimowym. W krajach, w których wymagane jest ogumienie zimowe, opony noszące taki symbol uznawane są za ogumienie zimowe. Symbol M+S stosowany jest natomiast także na oponach terenowych i dostawczych, które nie są typowymi oponami zimowymi. Ciekawostka: prawdziwe opony całoroczne także noszą symbol 3PMSF i zgodnie ze wszystkimi wymogami mogą być użytkowane w zimie.
Prawidłowa odpowiedź:
Zużyte opony zostaną przekazane firmom specjalizującym się w recyklingu przez warsztat oponiarski; można je też zostawić w PSZOK-u, który znajduje się na terenie każdej gminy.
Prawidłowa odpowiedź:
Ilość zużytych butelek PET, jakie można wykorzystać w produkcji opony, zależy od rozmiaru ogumienia – to może być nawet 20 butelek na oponę. Średnio jednak jest to 10 butelek PET na jedną oponę.
Prawidłowa odpowiedź:
Przepisy nie różnicują minimalnej głębokości bieżnika opon w zależności od ich rodzaju – jest to zawsze 1,6 mm, chyba że wskaźnik granicznego zużycia opony pokazuje graniczne zużycie wcześniej. Niemniej jednak zachęcamy do wcześniejszej wymiany opon, szczególnie gdy poczujemy, że osiągi naszego ogumienia radykalnie spadły. Continental zaleca wymianę ogumienia zimowego przy osiągnięciu przez bieżnik głębokości 4 mm.
Prawidłowa odpowiedź:
Na kołach różnych osi można mieć różne opony, ważne, aby takie same opony mieć na kołach tej samej osi.
Prawidłowa odpowiedź:
Przepisy mówią, że na kołach tej samej osi należy mieć opony o tej samej rzeźbie bieżnika. Nie należy mylić „rzeźby” bieżnika z wzorem bieżnika. Rzeźba bieżnika jest pojęciem szerszym i obejmuje m.in. jego głębokość. Opony montowane na jednej osi powinny być nie tylko takie same, lecz także powinny prezentować zbliżony poziom zużycia.
Prawidłowa odpowiedź:
Symbol XL oznacza oponę dostosowaną do obciążeń większych niż standardowe; jeśli nasz samochód wymaga zastosowania opon XL, podczas kupowania opon należy zadbać o ich prawidłowy wybór – powinny być to opony XL.
Prawidłowa odpowiedź:
Jest tak dlatego, że gdybyśmy lewe koło wyposażone w oponę kierunkową zamontowali po prawej stronie pojazdu (lub odwrotnie), opona pracowałaby niezgodnie z właściwym kierunkiem zaznaczonym na boku opony. Samodzielna rotacja opon nie zastąpi jednak wizyty w warsztacie, gdzie opony zostaną obejrzane przez fachowca pod kątem zużycia, czy ewentualnych uszkodzeń. Wyspecjalizowany warsztat sprawdzi również wyważenie kół, które zmienia się w trakcie eksploatacji, a które ma istotny wpływ na sprawność pozostałych elementów w pojeździe (np. układ zawieszenia).
Prawidłowa odpowiedź:
Firma Continental stanowczo zaleca kontrolę ciśnienia w ogumieniu co najmniej raz w miesiącu i przed każdą dalszą podróżą; należy też dostosowywać ciśnienie powietrza w oponach do obciążenia samochodu. Takie postępowanie wyraźnie wydłuża trwałość opon oraz zapobiega ich uszkodzeniom w wyniku przeciążenia.
Prawidłowa odpowiedź:
Continental chce do 2030 roku osiągnąć udział w produkcji materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu na poziomie 40 proc. Już dziś w produkcji niektórych modeli opon udział takich materiałów jest nawet wyższy – przykładowo w oponach UltraContact NXT udział materiałów z recyklingu i ze zrównoważonych źródeł sięga w sumie 65 proc.
Prawidłowa odpowiedź:
Wśród producentów opon panuje zgoda, że nie powinno się używać opon dłużej niż 10 lat od daty produkcji zaznaczonej na boku opony. Opona może jednak wcześniej wymagać wymiany, co zależy od wielu czynników –zużycia bieżnika, warunków przechowywania, ekspozycji na światło słoneczne itp. Jeśli macie wątpliwości, czy wasze opony są jeszcze bezpieczne, zapytajcie wulkanizatora. Wiele objawów zużycia opony jest dla fachowca widocznych na pierwszy rzut oka, podczas gdy przeciętny kierowca może w ogóle nie zauważyć zagrożenia.