POKOLENIE ZERO

ZERO wypadków. ZERO rannych. ZERO ofiar śmiertelnych. Trudno dziś sobie wyobrazić poczucie komfortu i bezpieczeństwa, jakie może dawać wyeliminowanie wszelkich zagrożeń na drodze. Pierwsze pokolenie, które tego doświadczy będzie Pokoleniem ZERO.

Pokolenie ZERO to projekt dedykowany Wizji Zero wdrażanej przez Continental na całym świecie, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków, rannych czy ofiar śmiertelnych - bo właśnie do ZERA w tej materii dążymy!

Dowiedz się więcej o wizji zero

Dawid urodził się w 2032. Przeżył ZERO
wypadków.

Opony z wkładką Seal – koniec ery zestawów naprawczych do kół?
Wkładka Seal zabezpiecza oponę po przebiciu i w wielu wypadkach zastępuje rozwiązanie runflat w kontekście zachowania mobilności. W każdym zaś wypadku opony z wkładką Seal pozwolą obyć się bez zestawu naprawczego złożonego z kompresora i płynu uszczelniającego. Wkładka Seal jest przy tym nie tylko wygodniejszym, lecz także bezpieczniejszym rozwiązaniem niż zestaw naprawczy
  • Opony ContiSeal pasują do zwykłych felg i można je zamontować na dowolnym aucie – nie jest wymagany system TPMS kontrolujący ciśnienie w oponach
  • Wkładka Seal natychmiast uszczelnia 80 proc. uszkodzeń bieżnika o średnicy do 5 mm
  • Oponę, która uległa przebiciu i uszczelniła się, można eksploatować normalnie – nie ma potrzeby ograniczania prędkości jazdy po przebiciu

ContiSeal to technologia zapewniająca samoczynne uszczelnianie się bieżnika. Jest to rodzaj wkładki wykonanej z elastycznego polimeru pokrywającego od środka czoło opony. W razie przebicia bieżnika np. gwoździem, półpłynny materiał wypychany ciśnieniem powietrza natychmiast uszczelnia przebicie. W większości przypadków kierowca samochodu, w którym doszło do przebicia opony z technologią ContiSeal, w ogóle nie jest świadomy zdarzenia. Gdy jednak okaże się, że np. gwóźdź utknął w oponie, najlepiej od razu go wyjąć, a dziura sama „zaklei się”. Po uszczelnieniu opony można jechać z normalną prędkością, zaleca się jedynie odwiedziny warsztatu w dogodnym momencie, aby skontrolować stan opony. Tyle.

Coraz więcej samochodów nie ma w bagażniku miejsca na koło zapasowe albo przynajmniej nie ma miejsca na pełnowymiarowe koło zapasowe. Z tego względu producenci aut w wielu modelach od lat zamiast koła zapasowego oferują zestaw naprawczy – elektryczny kompresor, którym można wtłoczyć do opony dawkę preparatu uszczelniającego.

Zestaw naprawczy: kłopotliwy, nie zawsze bezpieczny

To rozwiązanie – kompresor oraz płynny klej – ma szereg wad. Owszem, przebicia czoła bieżnika o wielkości do ok. 5 mm można w ten sposób przynajmniej tymczasowo zakleić, jednak warunkiem bezpiecznego użycia zestawu jest stwierdzenie przyczyny usterki. Jeśli widzimy gwóźdź w bieżniku – nie ma problemu. A jeżeli nie widzimy? Wtedy należy się upewnić, czy nie doszło do uszkodzenia bocznej ścianki opony. Jeśli uszkodzenie ma miejsce po zewnętrznej stronie koła i jest dobrze widoczne – nie ma problemu. Jeżeli po wewnętrznej... mamy problem. Łatwo wyobrazić sobie sytuację, gdy po ciemku nie jesteśmy w stanie określić miejsca uszkodzenia opony. I znów: jeśli rozdarcie boku opony jest duże, to nie pojedziemy dalej, ale też nie ryzykujemy życiem – po prostu opony nie da się napompować i zakleić za pomocą zestawu naprawczego. Jeśli jednak rozcięcie jest małe... wtedy pojawia się ryzyko, że oponę da się tymczasowo napompować i uszczelnić, co jednak oznacza też, że opona prędzej czy później „rozejdzie się” – być może bardzo gwałtownie i w najbardziej nieodpowiednim momencie. I dlatego zestaw naprawczy jest bezpieczny jedynie wtedy, gdy potrafimy ocenić miejsce i sposób uszkodzenia opony – czy podlega naprawie.

Opona z wkładką Seal zaklei się sama

A wkładka Seal w oponie? Jeśli dojdzie do przebicia opony, uszkodzenie natychmiast samo się zasklepi – można sobie wyobrazić i taką sytuację, że o usterce nigdy się nie dowiemy, i taką, że usłyszymy charakterystyczne dźwięki uderzeń małego metalowego elementu o asfalt, ale powietrze nie zejdzie. W obu przypadkach zagrożenia nie ma. Jeśli natomiast dojdzie do uszkodzenia opony z boku, to powietrze z niej zejdzie. Koniec jazdy, ale przynajmniej nie ma pokusy, by w takiej sytuacji ryzykować tymczasową naprawę nieodwracalnie uszkodzonej opony!

Conti Seal czy Run on Flat – które rozwiązanie lepsze i dla kogo?

Jeśli mamy starsze auto bez systemu TPMS (system kontroli ciśnienia w oponach), nie możemy założyć do niego opon runflat, ale możemy założyć do niego opony Seal. Jeśli mamy w aucie TPMS, możliwe są opony wykorzystujące obie te technologie – do wyboru.

Należy jednak pamiętać, że opony runflat są cięższe od zwykłych opon, z reguły charakteryzują się też wyższymi oporami toczenia – to koszty wzmocnienia ścianek bocznych, które unoszą ciężar samochodu nawet po utracie ciśnienia i pozwalają na kontynuowanie jazdy z ograniczoną prędkością na dystansie do 80 km – bez względu na rodzaj uszkodzenia opony.
Opony Seal są zabezpieczone wprawdzie jedynie przed skutkami przebicia bieżnika, ale za to po tym, jak się uszczelnią, można kontynuować jazdę z pełną prędkością i nie trzeba od razu kierować się do warsztatu.

Opony Seal: dodatkowa funkcjonalność bez poświęceń

Zaletą opon ContiSeal jest i to, że ich parametry trakcyjne są identyczne jak te, które oferują opony bez tej funkcjonalności. Jeśli więc nie mamy w aucie opon runflat i nie rozważamy montażu takich opon, nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać technologię Seal. Ta dodatkowa funkcjonalność nie jest okupiona żadnymi zauważalnymi niedogodnościami i jeśli tylko do naszego auta można kupić opony Seal w odpowiednim rozmiarze, to warto z tej opcji skorzystać. 

Wybierz opony

Wybierz opony

Wizja ZERO - Continental
Wybierz najlepsze opony

WinterContact™ TS 870

Wszystkie opony zimowe są takie same. Do czasu, kiedy ulice nie pokryją się śniegiem.

Zachowaj spokój i ciesz się pełną kontrolą nad samochodem na pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni.

Pewnie utrzymuj kierunek jazdy dzięki krótkiej drodze hamowania na mokrej drodze oraz dzięki doskonałej odporności na aquaplaning.

Pokonuj długie odległości zużywając mniej paliwa.

...

WinterContact™ TS 870 P

Zima zapewnia deszcz, lód i śnieg. My zapewniamy Ci kontrolę.

Precyzyjne prowadzenie na śniegu i lodzie dzięki nowemu wzorowi bieżnika i lameli.

Doświadcz doskonałej wydajności na mokrej nawierzchni dzięki nowej kompozycji naszej mieszanki CoolChili™.

Długie przebiegi i niskie opory toczenia, co prowadzi do niskiego zużycia paliwa.
...

AllSeasonContact™

Panuj nad sytuacją, niezależnie od pory roku.

Zachowaj kontrolę, niezależnie od pory roku.

Bądź pewny przyczepności i skutecznego hamowania w każdych warunkach.

Ciesz się niskim zużyciem paliwa.

...