POKOLENIE ZERO

ZERO wypadków. ZERO rannych. ZERO ofiar śmiertelnych. Trudno dziś sobie wyobrazić poczucie komfortu i bezpieczeństwa, jakie może dawać wyeliminowanie wszelkich zagrożeń na drodze. Pierwsze pokolenie, które tego doświadczy będzie Pokoleniem ZERO.

Pokolenie ZERO to projekt dedykowany Wizji Zero wdrażanej przez Continental na całym świecie, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków, rannych czy ofiar śmiertelnych - bo właśnie do ZERA w tej materii dążymy!

Dowiedz się więcej o wizji zero

Dawid urodził się w 2032. Przeżył ZERO
wypadków.

Continental 48 Volt - to jeszcze nie koniec diesla!
Opracowany przez Continental 48-voltowy system mikrohybrydowy charakteryzuje się niezwykle prostą budową, co za tym idzie - z łatwością można zaadaptować go do każdego silnika spalinowego. Dzięki niemu usprawnienie współczesnego silnika spalinowego tak, by płynniej przyspieszał i mniej palił, możliwe jest przy minimalnym nakładzie kosztów. W przypadku napędu dieslowskiego jest to szczególnie istotne, gdyż pomaga utrzymać się w restrykcyjnych normach emisji spalin. 48-woltowy system mikrohybrydowy jest stale usprawniany - najnowsza wersja osiąga moc rzędu 30 kW, a to już pozwala na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym.
  • niższe spalanie - niższa emisja dwutlenku węgla
  • płynniejsze przyspieszanie auta z napędem spalinowym
  • niższa emisja tlenków azotu przez silniki Diesla
  • niewielkie koszty adaptacji do istniejących układów napędowych


Sercem układu Continental 48 Volt jest urządzenie wielkości dużego alternatora, które jednak odgrywa większą rolę: nie tylko produkuje prąd, ale także pełni funkcję rozrusznika oraz silnika elektrycznego, który wspomaga działanie napędu spalinowego, m.in. w momentach najbardziej krytycznych dla emisji spalin. W najnowszej odsłonie tego systemu jest on w stanie naoędzać auto bez udziału silnika spalinowego przy prędkości do 80-90 km/h.

Urządzenie to - podobnie jak alternator - odbiera energię (i przekazuje napęd) za pośrednictwem... paska. Powiecie: ale to już było! Owszem, podobne konstrukcje występowały w samochodach w przeszłości, jednak mikrohybryda opracowana przez Continental to pierwsze tego typu urządzenie działające pod napięciem 48 V i wykorzystujące dodatkowy akumulator litowo-jonowy. Dzięki zastosowaniu tej najnowszej technologii system ma nadspodziewanie wysokie osiągi i realny wpływ na zachowanie układu napędowego auta.

Mniej pali, lepiej jedzie

Fot. Pierwszy raz 48-woltowy układ mikrohybrydowy zastosowano w vanach Renault

Oprócz alternatora, silnika i rozrusznika w jednym oraz baterii litowo-jonowej system składa się z przetwornicy prądu stałego. Dzięki niej możliwe jest zasilanie obecnej w samochodzie instalacji 12-woltowej wraz z akumulatorem 12 V, która - jak dotychczas - obsługuje wszystkie pokładowe urządzenia mniej wymagające pod względem elektrycznym (opcjonalnie samochód może być wyposażony jedynie w instalację 48-woltową). Ta architektura systemu upraszcza też aplikację układu hybrydowego w pojeździe - wystarczy zamienić zwykły alternator na silniko-rozrusznik, dołożyć baterię litowo-jonową oraz przetwornicę i gotowe. Dzięki temu ewentualna dopłata za wyposażenie auta w taki system nie jest wygórowana. Czy warto?


Fot. Urządzenie pełniące funkcję napędu elektrycznego i alternatora jest chłodzone wodą

Obecność na pokładzie samochodu systemu mikrohybrydowego marki Continental I generacji nie nakłada na kierowcę żadnych nowych obowiązków. Jeśli chodzi o różnice odczuwalne w codziennej eksploatacji, należą do nich: szybsze uruchamianie silnika, płynniej działający układ start-stop, wyłączanie się silnika spalinowego przed całkowitym zatrzymaniem i płynniejsze ruszanie. Do tego dochodzi nieznacznie niższe spalanie - w rzeczywistym ruchu drogowym rzędu 0,7 l/100 km. Jeśli zatem jest to kwestia dopłaty raptem kilku tysięcy złotych, to warto zdecydować się na instalację tego systemu - nawet jeśli nie dla oszczędności w codziennej eksploatacji, to dla komfortu jazdy i dobra silnika spalinowego.
Najnowsza wersja mikrohyrydy Continental ma już cechy „pełnej” hybrydy: pozwala na chwilowe całkowite wyręczanie silnika spalinowegon przez silnik elektryczny. A wszystko to dzięki łatwym w implementacji rozwiązaniom, które są kosztowo znacnie bardziej efektywne niż konkurencyjne stosowane dotąd systemy hybrydowe. 


Koniec instalacji 12V?


System początkowo montowany opcjonalnie w Renault Scenic i Renault Grand Scenic trafia także jako wyposażenie seryjne do najnowszych modeli Audi: A6, A7 i A8. Niewielkie, na dobrą sprawę miniaturowe urządzenie potrafi podczas jazdy ze stabilną prędkością w zakresie 55-160 km/h całkowicie zastąpić silnik spalinowy w Audi A8 nawet na 40 sekund! W tym czasie auto żegluje bezgłośnie przy wyłączonym napędzie spalinowym, ale głębsze naciśnięcie pedału gazu uruchamia natychmiast silnik spalinowy i auto płynnie przyspiesza. 48-woltowy układ hybrydowy montowany jest zarówno do silnika 3.0 TDI, jak i benzynowego 3.0 TFSI. Ponieważ w Audi ten system montowany jest w standardzie, postanowiono, że w tych samochodach napięcie 48 V będzie napięciem głównej sieci pokładowej. Jedną z korzyści z tego płynących jest możliwość montażu na pokładzie urządzeń elektrycznych o dużej mocy, m.in. elektrycznej pompy oleju w przekładni automatycznej.

Być może to jest właśnie początek końca używanych od lat akumulatorów 12 V. W sumie jest coraz mniej powodów, by w nowych konstrukcjach aut stosować to rozwiązanie.

 


Wybierz opony

Wybierz opony

Wizja ZERO - Continental
Wybierz najlepsze opony

EcoContact™ 6

Nowy standard wyznaczany niemiecką technologią

Najwyższa klasa efektywności paliwowej osiągnięta dzięki geometrii bieżnika oraz innowacyjnej mieszance

Zwiększony przebieg dzięki mieszance nowej generacji Green Chili ™ 2.0

Zoptymalizowany bieżnik dla lepszej kontroli trakcji
...

PremiumContact™ 6

Nowy wymiar komfortu napędzany niemiecką technologią

Niezwykle krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym wydłużeniu przebiegów

Niezwykle krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym wydłużeniu przebiegów

Sportowe zacięcie w każdym aucie
...

SportContact™ 6

Bezkompromisowe bezpieczeństwo

Mieszanka Black Chili to maksymalna przyczepność we wszystkich kierunkach i najwyższa przyjemność z jazdy

Force Vectoring - maksymalna kontrola, nowy rozdział w projektowaniu rzeźby bieżnika

...