POKOLENIE ZERO

ZERO wypadków. ZERO rannych. ZERO ofiar śmiertelnych. Trudno dziś sobie wyobrazić poczucie komfortu i bezpieczeństwa, jakie może dawać wyeliminowanie wszelkich zagrożeń na drodze. Pierwsze pokolenie, które tego doświadczy będzie Pokoleniem ZERO.

Pokolenie ZERO to projekt dedykowany Wizji Zero wdrażanej przez Continental na całym świecie, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków, rannych czy ofiar śmiertelnych - bo właśnie do ZERA w tej materii dążymy!

Dowiedz się więcej o wizji zero

Franek, urodził się w 2040. Przeżył ZERO
wypadków.

Opony całoroczne: zalety i ograniczenia
Opony całoroczne, zwłaszcza te z najwyższej półki, są coraz lepsze. To wygodne rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy niezależnie od pogody i pory roku, jednak nie dla każdego. Kto może rozważać kupno opon całorocznych, a kto nie będzie z nich zadowolony?
  • Opony całoroczne z najwyższej półki - jak Continental AllSeasonContact - z formalnego punktu widzenia spełniają wymogi przewidziane dla opon zimowych, także za granicą
  • Trwałość dobrych opon zimowych zbliżona jest do trwałości opon sezonowych
  • Nawet najlepsze opony całoroczne nie mają takich osiągów jak opony sezonowe klasy premium

Opony całoroczne zyskują na popularności, co jest o tyle uzasadnione, że ogumienie, które może być używane niezależnie od pogody i pory roku, jest coraz lepsze. W produkcję opon całorocznych angażują się obecnie najbardziej renomowani producenci - w tym Continental. Opona Continental AllSeasonContact zapewnia bezpieczeństwo i na śniegu, i na mokrej nawierzchni, gwarantuje wysoki poziom komfortu, pozwala też na bezpieczne podróżowanie przy wysokich temperaturach latem. Oczywiście, jak każda opona całoroczna, także Continental AllSeason Contact ma swoje ograniczenia. To opona najwyższej jakości, ale nie dla każdego.

Zobacz wideo ekspertów

Opony całoroczne: na jakie drogi?

Dobra opona całoroczna spełnia przynajmniej minimalne wymagania stawiane przed ogumieniem zimowym. Opona AllSeasonContact nie tylko została zbudowana na bazie opony zimowej, formalnie jest oponą, która posiada homologację zimową oraz znak 3PMSF. W praktyce oznacza to, że w krajach, w których jest obowiązek jazdy na oponach zimowych - czy to w określonych warunkach pogodowych, czy to w wyznaczonym okresie - można bez obaw o konsekwencje prawne używać tych opon. Z drugiej strony, dzięki zastosowaniu mieszanki zachowującej konieczną sztywność w wysokich temperaturach, na oponach Continental AllSeasonContact można jeździć latem.


Należy jednak mieć świadomość, że opona całoroczna nigdy nie będzie tak sztywna i nigdy nie zapewni takiej precyzji kierowania w wysokich temperaturach otoczenia i na rozgrzanym asfalcie jak opona letnia z najwyższej półki; opona całoroczna również w głębokim śniegu albo na lodzie nigdy nie zapewni takiej przyczepności i tak dobrej trakcji jak opona zimowa klasy premium. Jeśli ktoś ma szybkie auto i na co dzień wykorzystuje pełnię jego możliwości, jeśli ktoś przywykł do jazdy zimą na oponach ContiWinterContact, a latem używa ContiPremiumContact, to nie powinien kupować opon całorocznych, bo zwyczajnie będzie czuł dyskomfort. Jeśli ktoś jednak co do zasady porusza się głównie po mieście, nie jeździ bardzo szybko i nie ma doświadczeń z oponami sezonowymi z najwyższej półki, będzie zadowolony z dobrych opon całorocznych - zapewnią one osiągi porównywalne z tymi, jakie oferują opony sezonowe średniej klasy.

Trwałość i komfort jazdy

Opony całoroczne najwyższej jakości, jak np. Continental AllSeasonContact, mają obecnie trwałość porównywalną z trwałością opon sezonowych, tzn. ich bieżnik ściera się w podobnym tempie. Ale uwaga: co do zasady opony letnie warto wymienić na nowe, gdy wysokość ich bieżnika spadnie do 3 mm; w przypadku opon zimowych konieczność wymiany pojawia się wcześniej - przy 4 mm bieżnika. W praktyce oznacza to, że jeśli jesienią nasze opony całoroczne osiągną graniczną wysokość bieżnika 4 mm, to czas na ich wymianę. Jeśli wysokość bieżnika spadnie do 4 mm wiosną, to można na nich przejeździć jeszcze do jesieni. W praktyce opony całoroczne najczęściej wymienia się właśnie jesienią.



Czy to się opłaca?

Jeśli kupujemy opony całoroczne, to - dla własnego bezpieczeństwa i komfortu - warto wybierać opony klasy premium. Opony takie jak Continental AllSeasonContact są ciche, trwałe i bezpieczne. Opłaca się je kupić, zwłaszcza jeśli nie jeździmy dużo. Jeżeli w ciągu roku pokonujemy 30-40 tys. km, nie zaoszczędzimy, kupując opony całoroczne - w praktyce ani na usługach warsztatów, ani na tym, że jeden komplet opon zastąpi nam dwa. Jeśli już mamy prawdziwe opony całoroczne, z formalnego punktu widzenia możemy traktować je zimą jak zimówki, a latem jak opony letnie.
Wybierz opony

Wybierz opony

Wizja ZERO - Continental
Wybierz najlepsze opony

EcoContact™ 6

Nowy standard wyznaczany niemiecką technologią

Najwyższa klasa efektywności paliwowej osiągnięta dzięki geometrii bieżnika oraz innowacyjnej mieszance

Zwiększony przebieg dzięki mieszance nowej generacji Green Chili ™ 2.0

Zoptymalizowany bieżnik dla lepszej kontroli trakcji
...

PremiumContact™ 6

Nowy wymiar komfortu napędzany niemiecką technologią

Niezwykle krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym wydłużeniu przebiegów

Niezwykle krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym wydłużeniu przebiegów

Sportowe zacięcie w każdym aucie
...

SportContact™ 6

Bezkompromisowe bezpieczeństwo

Mieszanka Black Chili to maksymalna przyczepność we wszystkich kierunkach i najwyższa przyjemność z jazdy

Force Vectoring - maksymalna kontrola, nowy rozdział w projektowaniu rzeźby bieżnika

...